رويداد مايكروسافت سرفيس 2019 ؛ از سرفيس پرو 7 تا گوشي تاشو Duo

به مجله خبري فناوري و كامپيوتر خوش آمديد.

رويداد مايكروسافت سرفيس 2019 ؛ از سرفيس پرو 7 تا گوشي تاشو Duo

۱۴۵ بازديد

رويداد مايكروسافت سرفيس 2019 روز گذشته برگزار و در جريان آن اين شركت از جديدترين محصولات و دستاوردهاي خود از جمله دستگاه‌هاي سرفيس و يك گوشي تاشو رونمايي كرد.

مايكروسافت دوباره در حال ساختن يك گوشي است. اين غول دنياي فناوري كه چندين سال پيش خط توليد گوشي‌هاي خود را متوقف كرد اكنون اميدوار است بتواند با گوشي سرفيس دوو (Surface Duo) سهم خود از بازار گوشي‌هاي هوشمند را پس بگيرد. همانطور كه از اسم دستگاه پيداست اين گوشي داراي دو صفحه نمايش است كه با استفاده از يك لولا به هم متصل شده‌اند و از همين رو مي‌توان آن را گوشي سرفيس تاشو نيز لقب داد.

مدير محصول مايكروسافت پانوس پاناي در جريان رويداد اكتبر 2019 اين شركت در توصيف گوشي سرفيس تاشو گفت: «ما در ساخت اين محصول از بهترين و به روز ترين فناوري‌هاي مايكروسافت استفاده كرده‌ايم و علاوه بر اين با گوگل نيز به توافق رسيديم تا بهترين نسخه اندرويد را براي اين گوشي عرضه كنيم. فناوري كه در ساخت اين گوشي به كار گرفته شده به حدي پيشرفته است كه مي‌تواند صنعت ساخت گوشي را كاملا متحول كند.»

معرفي گوشي سرفيس تاشو از سوي مايكروسافت بسياري از كارشناسان را متعجب كرده است. به خصوص اگر به خاطر بياوريد كه اين شركت در سال 2014 پس از آن كه با دردسرهاي فراواني نوكيا را به قيمت 7 ميليارد دلار خريداري كرد، كلا قيد ساخت گوشي را زد. اما اين بار مايكروسافت مي‌گويد ابتكارات جديد آن‌ها، مثل صفحه نمايش خميده دوگانه و فناوري‌هاي خاصي كه براي اجراي هر چه بهتر سيستم عامل اندرويد در اين محصول به كار گرفته شده مي‌توانند نقش تعيين كننده‌اي در موفقيت گوشي سرفيس دوو ايفا كنند. البته تا زماني كه اين گوشي وارد بازار نشود نمي‌توانيم نظر قطعي درباره آن بدهيم.

گوشي سرفيس Duo تنها محصول جديدي نبود كه مايكروسافت در جريان رويداد روز چهارشنبه خود معرفي كرد. اين شركت همچنين از لپ‌تاپ‌هاي جديد سري سرفيس خود مانند سرفيس نئو و سرفيس پرو 2019 نيز رونمايي كرد. سرفيس نئو يك لپ‌تاپ بزرگ با صفحه نمايش دوگانه است كه از يك نسخه اختصاصي ويندوز به نام ويندوز 10 ايكس بهره مي‎‌برد. اين نسخه از ويندوز 10 به گونه‌اي طراحي شده تا به برنامه‌ها و كيبوردهاي مختلف اين امكان را بدهد تا عملكرد روان و قابل قبولي با اين دستگاه جديد داشته باشند. سرفيس دو نمايشگر نيز مانند گوشي سرفيس Duo قرار است سال آينده وارد بازار شود.

نكته جالب توجه اين است كه معرفي محصولات جديد آن هم با اين فاصله از زمان عرضه رسمي، براي شركتي در حد و اندازه‌هاي مايكروسافت كمي عجيب است. زيرا اين شركت‌ها اغلب از اين واهمه دارند كه كاربران به منظور خريد محصولات جديدي كه در آينده عرضه مي‌شوند از خريد محصولات فعلي آن‌ها اجتناب كنند. اما براي مايكروسافت شايد سورپرايز كردن دنياي فناوري با محصولات جديد و همچنين وعده رويكردي متفاوت به توليد لپ‌تاپ‌هاي خود ارزش اين ريسك را داشته باشد. آن‌ها پيشتر در سال 2012 و با معرفي اولين تبلت هيبريدي سرفيس نيز اين كار را انجام داده بودند. تا آن موقع مايكروسافت به استثنا چند گوشي و كنسول ايكس باكس خود بيشتر به عنوان يك شركت توليد كننده نرم افزار شناخته شده بود.

اما اكنون هفت سال از آن زمان گذشته و امروزه از سري مايكروسافت سرفيس‌ پرو به خاطر فرم نازك و تبلت گونه و كيبورد و قلم ديجيتال خود به عنوان يكي از محصولات موفق اين شركت ياد مي‌شود؛ حتي اگر مايكروسافت نتواند به اندازه دل، لنوو يا اچ پي در كار فروش محصولاتش موفق باشد.

در جريان رويداد مايكروسافت 2019 بيشتر بر روي محصولات سال آينده اين شركت تمركز شده بود ولي آن‌ها براي سال جاري نيز از چند لپ‌تاپ جديد رونمايي كردند. يكي از اين محصولات سرفيس پرو 2019 با پردازنده گرافيكي قدرتمند رايزن از AMD بود. مايكروسافت همچنين از لپ‌تاپ – تبلت فوق نازك و هيبريدي سرفيس پرو ايكس كه با پردازنده اختصاصي ساخته شده و داراي عملكرد بهتر و عمر باتري بيشتر نيز هست هم پرده برداري كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.