بررسي تبلت مايكروسافت Surface Pro 6 (قسمت 2)

به مجله خبري فناوري و كامپيوتر خوش آمديد.

بررسي تبلت مايكروسافت Surface Pro 6 (قسمت 2)

۱۳ بازديد

بهترين صفحه نمايش لمسي

از مشخصات سخت‌افزاري عضو جديد خانواده سرفيس پرو مي‌توان به پردازنده چهار هسته‌اي Core i5-8250U با فركانس ۱٫۶ گيگاهرتز، ۸ گيگابايت حافظه رم از نوع DDR4 با فركانس ۱،۸۶۶ مگاهرتز، گرافيك آنبورد Intel UHD 620 با ۱۲۸ مگابايت حافظه گرافيكي و حافظه داخلي ۲۵۶ گيگابايت اشاره كرد. قيمت Surface Pro 6 با توجه به مشخصات سخت‌افزاري آن از ۸۹۹ دلار تا ۲،۲۹۹ دلار متغير است. حتي در جعبه گران‌ترين مدل نيز خبري از صفحه كليد يا قلم لمسي نيست. رنگ مشكي جديد تنها با حافظه داخلي ۲۵۶ گيگابايت و قيمت ۱،۱۹۹ دلار به فروش مي‌رسد.

اگرچه Surface Pro 6 از نماي بيروني همان ظاهر و حس مدل قبلي را القاء مي‌كند، ولي در بخش داخلي با مهم‌ترين تغيير مواجه هستيم. Surface Pro و Surface Laptop هر دو به نسل هشتم پردازنده‌هاي اينتل كوچ كرده‌اند و حالا به جاي تراشه دو هسته‌اي از يك تراشه چهار هسته‌اي قدرتمندتر و كم‌مصرف‌تر بهره مي‌برند. اين تغيير به بهبود قابل توجه در قدرت پردازشي، به ويژه در تست‌هاي بنچمارك چند هسته‌اي منجر شده است. در مدل‌هاي قبلي Surface Pro خبري از كمبود سرعت نبود، اما با مدل جديد سرعت واقعي را تجربه مي‌كنيد. Surface Pro 6 در بنچمارك بخش چند هسته‌اي با كسب امتياز حدود ۱۴ هزار عملكرد بهتري را نسبت به iPad Pro 2017 با امتياز ۹،۳۵۰ به نمايش مي‌گذارد.

عمر باتري Surface Pro 6 نيز به لطف استفاده از پردازنده به‌روزتر بهبود پيدا كرده و نسبت به قبل بيش از ۹۰ دقيقه شارژدهي بيشتري دارد. البته توجه داشته باشيد كه اين دستگاه اكنون به جاي پردازنده Core i7 دو هسته‌اي از يك پردازنده Core i5 چهار هسته‌اي استفاده مي‌كند. به طور كلي Surface Pro 6 با يك بار شارژ مي‌تواند حدود ۱۰ ساعت روشن بماند كه براي استفاده يك روز كاري كامل حتي از حد كفايت بيشتر است. Surface Pro 6 در اين بخش عملكرد بهتري در مقايسه با رقبايي مثل Lenovo Yoga 730-13  دارد و تقريباً دو برابر بهتر از Acer Switch SW713 Black Edition عمل مي‌كند.

اگر به دنبال خريد يك دستگاه دو در يك با قابليت چرخش ۳۶۰ درجه مانند Lenovo Yoga نباشيد، به طور كلي Surface Pro هنوز هم از لحاظ طراحي بهترين گزينه براي تجربه همزمان لپ‌تاپ و تبلت به حساب مي‌آيد. اگرچه Surface Pro 6 از فقدان طراحي جديد رنج مي‌برد، ولي هنوز هم مي‌تواند يكي از بهترين گزينه‌ها علي‌الخصوص به دليل ارتقاء سخت‌افزاري آن در ميان دستگاه‌هاي هيبريدي موجود در بازار باشد. نكته اصلي كه بايد به آن توجه داشت، قيمت بالاي اين دستگاه است. اگر صفحه كليد و قلم لمسي را نيز به مدل مشكي پايه اضافه كنيد، قيمت آن به حدود ۱۵۰۰ دلار مي‌رسد كه به مراتب بالاتر از قيمت آغازين ۸۹۹ دلاري آن است.

نقاط قوت

استفاده از پردازنده چهار هسته‌اي جديد در Surface Pro 6 باعث بهبود زيادي در عملكرد دستگاه شده است. رنگ مشكي جديد به زيبايي و جذابيت Surface Pro 6 افزوده است. سرفيس پرو هنوز هم داراي بهترين پايه و صفحه كليد براي تبلت‌هاي ويندوزي است.

نقاط ضعف

 كاور كيبورد، اضافه شدن قلم لمسي و حتي طراحي مات جديد منجر به افزايش قيمت دستگاه شده است. اگر بهره‌ گيري از پردازنده جديدتر و رنگ جديد Surface Pro 6 را كنار بگذاريم، ارتقا عمده‌اي نسبت به نسخه قبلي ديده نمي‌شود.

نتيجه‌گيري

جديدترين تبلت سرفيس پرو با تغييرات اساسي در طراحي همراه نبوده است، ولي پشتيباني از صفحه كليد جانبي و بهره ‌گيري از پردازنده جديد و در نتيجه بهبود عملكرد دستگاه باعث شده تا بتوان از Surface Pro 6 به عنوان جايگزين يك لپ ‌تاپ نيز استفاده كرد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.