بررسي تبلت مايكروسافت Surface Pro 6 (قسمت 1)

به مجله خبري فناوري و كامپيوتر خوش آمديد.

بررسي تبلت مايكروسافت Surface Pro 6 (قسمت 1)

۱۲ بازديد

مايكروسافت چند سالي است كه به معيار استاندارد دستگاه‌هاي دو در يك بدل گشته است و ساير توليد‌كنندگان نسل‌هاي متوالي Surface Pro را به عنوان ايده پيش‌ فرض اينكه يك دستگاه هيبريدي تبلت / لپ‌تاپ ويندوزي چگونه بايد باشد، در نظر مي‌گيرند. اما دور شدن از اين ايده نيز بسيار دشوار بوده و تغييرات صورت‌گرفته در چند نسخه اخير سرفيس پرو هم از لحاظ طراحي و هم از لحاظ عملكرد تقريباً غير محسوس بوده است. اما برويم سراغ بررسي Surface Pro 6…

در نگاه اول حداقل از نماي بيروني به غير از طراحي با رنگ مشكي مات جديد با تغييرات ديگري روبرو نيستيم. Surface Pro 6 بر خلاف بسياري از لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و دستگاه‌هاي هيبريدي مدرن كه تلاش شده تا حاشيه صفحه نمايش محصولات آن‌ها به حداقل برسد، هنوز هم داراي حاشيه بزرگي در اطراف نمايشگر خود است.

 

Surface Pro 6 مانند مدل‌هاي قبلي از پورت‌هاي متنوع زيادي بهره نمي‌برد و تنها به يك پورت USB نسخه ۳، كارت‌خوان microSDXC و جك هدفون مجهز شده است. حتي از پورت USB-C كه اخيراً بسيار فراگير شده هم خبري نيست. سرفيس پرو ۶ مجهز به يك پورت Mini Display نيز مي‌باشد.

در بخش طراحي، Surface Pro 6  هنوز هم به جرأت مي‌توان گفت بهترين پايه را به عنوان يك تبلت دارد و مي‌تواند تقريباً تا ۱۸۰ درجه چرخش داشته باشد. پرچمدار جديد خانواده سرفيس پرو ابعادي برابر ۲۹۲ ميلي‌متر طول و ۲۰۱ ميلي‌عرض دارد و ضخامت آن مانند نسل قبلي به ۸٫۵ ميلي‌متر مي‌رسد. در رابطه با وزن دستگاه نيز مانند ساير بخش‌هاي مربوط به طراحي تغييري ايجاد نشده و مانند نسل قبلي حدود ۷۸۰ گرم وزن دارد.

نسبت تصوير صفحه نمايش تغييري نكرده و همان نسبت تصوير ۳:۲ را ارائه مي‌دهد. اما كنتراست نمايشگر نسبت به مدل قبلي بهبود پيدا كرده و حالا به رقم ۱۵۰۰:۱ رسيده است. مدل قبلي داراي كنتراست ۱۳۰۰:۱ بود. Surface Pro 6 مجهز به يك نمايشگر بزرگ ۱۲٫۳ اينچ با وضوح بالاست كه به لطف فضاي عمودي بيشتري كه نسبت به يك لپ تاپ معمولي فراهم مي‌آورد، براي مطالعه و كار كردن با اسناد عالي مي‌باشد. اين نمايشگر از ده نقطه لمسي به طور همزمان پشتيباني مي‌كند و داراي وضوح بالاي ۲۷۳۶ × ۱۸۲۴ پيكسل است.

تبلت Surface Pro 6 از صفحه كليد جانبي نيز پشتيباني مي‌كند، ولي مثل گذشته از وجود صفحه كليد در جعبه خبري نيست و بايد براي خريد آن جدا هزينه كنيد. كاورهاي Surface Pro 6 در سه رنگ آبي، خاكستري يا شرابي موجود است و ۱۵۹ دلار قيمت دارد. قيمت كاور مشكي كمتر بوده و قيمت آن معادل ۱۲۹ دلار است. Surface Pro 6 به يك دوربين با حسگر ۸ مگاپيكسل در قسمت پشتي و يك دوربين با حسگر ۵ مگاپيكسل در قسمت جلويي مجهز شده است كه هر دو دوربين مي‌توانند با وضوح ۱۰۸۰p فيلم‌برداري كنند.

قلم لمسي اين تبلت / لپ‌تاپ كه مايكروسافت آن را Surface Pen مي‌نامد، تغييري نكرده است و البته هنوز هم جزو بهترين ابزارهاي رسم و طراحي براي كاربران رايانه‌هاي شخصي به شمار مي‌آيد. براي خريد اين قلم لمسي بايد ۹۹ دلار اضافه هزينه كنيد، ولي از آن روي تمام محصولات سري سرفيس مي‌توانيد استفاده كنيد. Surface Pro 6 از استاندارد شبكه بي‌سيم 802.11ac  و بلوتوث نسخه ۴٫۱ براي برقراري اتصال بي‌سيم پشتيباني مي‌كند. نسخه ويندوز پيش‌فرض دستگاه Windows 10 Home (64-bit) است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.