عكس هايي از زنان افغانستان به دور از كليشه‌ها

به مجله خبري فناوري و كامپيوتر خوش آمديد.

عكس هايي از زنان افغانستان به دور از كليشه‌ها

۹ بازديد

به گزارش شفاف ، فاطمه حسيني ، هنرمند حاضر در نمايشگاه “زيبايي در جنگ” خانه هنرمندان ايران ، درباره ويژگي ها و محتواي كار اين رويداد توضيح داد: نمايشگاه “زيبايي در جنگ” شامل 23 عكس و ويدئو آرت است و در كل 24 تجربه زندگي كرده است. من بعد از 27 سال اهل افغانستان هستم. …

عكس هايي از زنان افغانستان به دور از كليشه‌ها https://maanews.ir/عكس-هايي-از-زنان-افغانستان-به-دور-از-كلي/ اخبار ما Fri, 18 Jun 2021 00:48:39 0000 فرهنگي https://maanews.ir/عكس-هايي-از-زنان-افغانستان-به-دور-از-كلي/ به گزارش شفاف ، فاطمه حسيني ، هنرمند حاضر در نمايشگاه “زيبايي در جنگ” خانه هنرمندان ايران ، درباره ويژگي ها و محتواي كار اين رويداد توضيح داد: نمايشگاه “زيبايي در جنگ” شامل 23 عكس و ويدئو آرت است و در كل 24 تجربه زندگي كرده است. من بعد از 27 سال اهل افغانستان هستم. …

به گزارش شفاف ، فاطمه حسيني ، هنرمند حاضر در نمايشگاه “زيبايي در جنگ” خانه هنرمندان ايران ، درباره ويژگي ها و محتواي كار اين رويداد توضيح داد: نمايشگاه “زيبايي در جنگ” شامل 23 عكس و ويدئو آرت است و در كل 24 تجربه زندگي كرده است. من بعد از 27 سال اهل افغانستان هستم. در اين نمايشگاه تصاويري از زنان افغانستان در طول جنگ به نمايش گذاشته شده و از كليشه هاي مربوط به زنان در گذشته مانند نمونه هايي كه در برقع يا ساير خصوصيات ديده مي شود ، اجتناب مي شود.

وي افزود: من در ايران متولد شدم ، اما اصالتاً اهل افغانستان هستم و وقتي چهار سال در افغانستان زندگي كردم ، بيشتر و بيشتر زيبايي ها را مشاهده كردم كه هيچ رسانه اي در اواسط جنگ زنان اين منطقه را به تصوير نمي كشد و به حاشيه رانده مي شود. توسط تصاوير جنگ و جنايت. “زنان در نمايشگاه” زيبايي در جنگ “افرادي هستند كه زندگي آنها پر از داستان است و از سال 2018 ، اين افراد به مدت سه سال و نيم به آرامي در مقابل دوربين ها نشان داده مي شوند.

اين هنرمند گفت: “فعاليت اصلي من در عكاسي از زنان در اواسط جنگ به عكاسي در كابل برمي گردد ؛ زيرا در شهرهاي ديگر فضاي محافظه كارانه تري وجود داشت و ممنوعيت عكاسي بود و حساسيت زيادي وجود داشت. به طوري كه زندگي من چندين بار به خطر افتاد. در برخي مناطق و شهرهاي افغانستان ، مانند قندهار و ننگرهار ، دوربين به هيچ وجه قابل ضبط نيست.

حسيني با تأكيد بر اينكه جنگ در طول عكسهاي خود از زواياي ديگر روايت شده است ، توضيح داد: به هيچ وجه قصد نداشتم بدبختي جنگ را در عكسهاي نمايشگاه زيبايي در جنگ پنهان كنم. من به ياد دارم كه يك زن را در وسط كابل نقاشي كردم و جمعيت زيادي از زن و مرد با حيرت به من نگاه مي كردند و اين آرايش و عكاسي براي آنها غيرمعمول به نظر مي رسيد يا در خيابان هايي كه براي عكاسي طراحي كرده بوديم ، بعضي اوقات مدل هاي من مشكل داشتند به. از من خواسته شد عكسهايشان را حذف كنم. ممكن بود اگر جنگ را مستند مي كردم آسان تر بود ، اما چون نياز به طراحي و ويرايش آن داشتم ، افراط گرايان بارها از من انتقاد يا مسدود كرده اند.

وي با انتقاد از وضعيت مهاجران افغان در ايران و بحران هويت ملي آنها گفت: من در ايران و تهران به دنيا آمدم و آنها واقعاً مرا مهاجر نمي دانند اما پدر و پدربزرگم مهاجر هستند و من نبايد يك مهاجرت محسوب مي شود. “وقتي من بعد از سالها در افغانستان سفر كردم و زندگي كردم ، بيشتر و بيشتر از چگونگي ايراني بودنم آگاهي پيدا كردم ، اما خوب نبود كه با پاسپورت افغانستاني ايراني شوم. متأسفانه ، من و نسل من بحران هويت افغان ها در ايران را به خوبي درك مي كنيم و اميدوارم كه حل شود.

نمايشگاهي از آثار فاطيما حسيني تا 30 خرداد در گالري اميد مميز خانه هنرمندان ايران داير است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.