حرف‌هاي خودماني درباره سربازي اختياري

به مجله خبري فناوري و كامپيوتر خوش آمديد.

حرف‌هاي خودماني درباره سربازي اختياري

۱۱ بازديد

بازار تغيير وضعيت جنگ از اواخر سال گذشته داغ بوده است. در اينجا او از بار سنگين سن نويسنده لذت مي برد و اكنون متولدين 1982 به سربازي اعزام مي شوند و اين خبر بار ديگر در بازار داغ نظامي سوخت شده است. به گزارش اخبار ما ، روزنامه “جام جم” در ادامه نوشت: واكنش …

حرف‌هاي خودماني درباره سربازي اختياري https://maanews.ir/حرف‌هاي-خودماني-درباره-سربازي-اختيار/ اخبار ما Thu, 15 Apr 2021 12:37:41 0000 عمومي https://maanews.ir/حرف‌هاي-خودماني-درباره-سربازي-اختيار/ بازار تغيير وضعيت جنگ از اواخر سال گذشته داغ بوده است. در اينجا او از بار سنگين سن نويسنده لذت مي برد و اكنون متولدين 1982 به سربازي اعزام مي شوند و اين خبر بار ديگر در بازار داغ نظامي سوخت شده است. به گزارش اخبار ما ، روزنامه “جام جم” در ادامه نوشت: واكنش …

بازار تغيير وضعيت جنگ از اواخر سال گذشته داغ بوده است. در اينجا او از بار سنگين سن نويسنده لذت مي برد و اكنون متولدين 1982 به سربازي اعزام مي شوند و اين خبر بار ديگر در بازار داغ نظامي سوخت شده است.

به گزارش اخبار ما ، روزنامه “جام جم” در ادامه نوشت: واكنش اقشار مختلف جامعه نسبت به اين واقعه مهم در زندگي پسران ايراني متناقض است. برخي مي گويند كه ارتش اساساً فردي را مي كشد ، كه احتمالاً يكي از كساني است كه بيش از 10 سال از اين خدمت را به ياد مي آورد. برخي با انتقاد شديد از اين نوع خدمت سربازي ، آن را تلفات جاني مي دانند. از اين گذشته ، ارتش هنوز بهم ريخته است.

مام وطن

پرسيدن دليل وجود سربازي چنان عجيب است كه پرونده را به زني سپردند ، اما در نهايت هر كشوري به يك سرباز و نيرويي نياز دارد كه بتواند به اصطلاح Herr را تشخيص دهد و خلاصه اينكه خداي ناكرده براي تأمين امنيت و هزار مشكل ديگر اتفاقي براي محل اقامت او افتاده بود ، حداقل او مي دانست كه چگونه با سلاح و دفاع كار كند. با اين حال ، مدت زمان طولاني جنگ هاي فردي با هزينه هاي زيادي به پايان رسيده است و اين كشور همچنين به سربازاني نياز دارد كه بتوانند در برابر جنگ هاي اقتصادي ، فرهنگي و غيره مقاومت كنند. اما اگر در گوشه اي از اين كشور پهناور احساس امنيت مي كنيد ، يكي از اين دلايل سربازان است.

يك داستان قديمي

ناپلئون استخدام را معرفي كرد. در زماني كه ارتش هاي مدرن در جهان در حال شكل گيري بود ، ملت ها براي استفاده نظامي به نيروهاي آزاد مردمي احتياج داشتند و از آن زمان به بعد نظام وظيفه راهي براي تأمين منابع نظامي به سازمان هاي نظامي در دولت هاي مدرن است. در ايران نيز خدمت سربازي سابقه طولاني دارد ، گرچه اجبار آن به دوران قاجار توسط اميركبير برمي گردد ، كه سيستم استخدام و روستاييان را مجبور به پرداخت ماليات به جوانان از دولت مي كند. البته قانون خدمت سربازي در سال 1950 به طور گسترده تري توسط شوراي ملي تصويب شد و پس از انقلاب 1963 به دليل جنگ تغيير يافت و آخرين بازنگري در قوانين مربوط به ارتش در سال 1990 انجام شد. اما او هميشه با انتقاد روبرو بود.

بهتر از ما

فيلمهاي زيادي ساخته شده است كه به جنگ و دفاع از كشور ، داخلي و خارجي مي پردازد كه اهميت وجود و همچنين رنج سربازان در ميدان جنگ را نشان مي دهد. آخرين مورد در سال 1917 بود كه سال گذشته از تلويزيون پخش شد.

قانون هر كشور در ارتش به يك شكل اعمال مي شود. به عنوان مثال ، تمايل گروهي از دختران كشورمان براي رفتن به سربازي در برخي كشورها معنايي ندارد و با كمك باتوم و باتوم تحقق مي يابد. سن سربازان و حقوق دريافتي و اهميت و شأن سربازان در هر كشوري در همه جا يكسان است. اما موضوع اين پرونده مسئله اجبار و اراده است. اجباري كمتر از يك سال ، اجباري بيش از يك سال ، انتخابي و تركيبي و غيره اينها انواع كشورهايي هستند كه با اين مشكل روبرو هستند كه در پايين صفحه به آنها پرداختيم.

چرا اينقدر خوب هستي؟

علي رغم انتقادات ، قطعاً خدمت سربازي مزاياي فردي و اجتماعي دارد. به عنوان مثال ، براي آن دسته از عزيزاني كه صبح ، ظهر و شب به مادر احتياج دارند تا وعده غذايي دلخواه را پيش روي خود بگذارند و صدقات مضاعف خود را بخورند ، قطعاً تجربه زندگي مستقل و دوري از خانواده ، مسير زندگي آنها كنار آمدن با مشكلات و افزايش استقامت سربازان به دليل دشواري ها و طاقت فرساي بيدار شدن از خواب صبح ، تمرين زندگي با كمترين امكانات ، افزايش احساس مسئوليت ، تمرين قانون و آراستگي براي شلخته هاي بدون برنامه و عدم مسئوليت هاي خانه ، منافع شخصي و آموزش و تحمل سربازان ديگر ضمن خدمت و يادگيري كار و زندگي در گروه ها و سازمان ها يكي از مزاياي اجتماعي يك سرباز است كه درك نكردن اين مهم تا وقتي كه شما يك برادر نداريد مهم است.

اگر يكي بودي ، چه مي شدي!

اصولاً پسران وقتي حدود 18 سال دارند ، به حالت عزاي عمومي در مي آيند. در برخي موارد ، حتي اگر تحصيلات اصلاً شبيه شخصيت آنها نباشد ، براي به تعويق انداختن خدمت سربازي براي يك عمر ، به تحصيل متوسل مي شوند و همين نارضايتي ناشي از اين واقعيت است كه سال گذشته تقريباً سه ميليون سرباز وظيفه داشتيم!

گذشته از اتلاف وقت و انرژي كه همه تا زمان بحث در مورد بحث سربازي بيان مي كنند ، يكي از مهمترين انتقادها در مورد خدمت سربازي اين است كه استخدام مطابق با توانايي ها و حرفه يك سرباز انجام نمي شود. او سال را در گنبد و چهارراه به عنوان پليس راهنمايي و رانندگي فراموش مي كند. البته قوانين اساسي در قانون اساسي وجود دارد كه اميدواريم به درستي و به طور كامل اجرا شود. از جمله حقوق فردي سربازان و توجه به بقاي آنها ، غذا و لباس و امكانات مالي و وجود خانواده سرباز در حين خدمت مشكلي ندارد.

شايد بزرگترين (كلمه اول كد) ضعف سربازان كه عمدتا والدين را تحت تأثير قرار مي دهد ، عدم آموزش سربازان است. به ويژه جواناني كه در سنين پايين جذب مي شوند و در جمع ديگر سربازان آسيب پذيرترند.

آخر چيست؟

اينجوري به نظر نرسيد آيا واقعاً انتظار داريد كه در حال حاضر بگوييم كه همه كساني كه به دنبال خدمت سربازي هستند درست هستند؟ در حالي كه سردار كمالي ، همانطور كه مي خوانيد و اگر نخوانده ايد ، اكنون برويد و بخوانيد ، آنها گفتند در كشوري كه به سرباز نياز دارد اوضاع چگونه است. اما شك نكنيد كه گردن ما آماده است تا پاره شويد و حقوق خود را از هر كسي و هر مكان بگيريد. خواسته ما چيزي غير از اصلاح قوانين نظامي و توجه به مهارت هاي هر شخصي است كه در ارتش خدمت مي كند و از همه مهمتر ايجاد فضاي جذاب ، روشن و انگيزشي براي پسران تا سه فرصت براي ادامه تحصيل ، كار يا رفتن به ارتش در نوجواني و جواني در مقابل آنها ايستاد. آخرين چيزي كه مي توانم انتخاب كنم اين اقدام مقدس و مهم نيست.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.