حزب‌الله عامل بازدارنده‌اي براي وقوع جنگ داخلي در لبنان است/ تعجيل حريري در استعفا به‌دليل انفجار بيروت

۹ بازديد

لبنان ، عروس خاورميانه ، در سالهاي اخير ، به ويژه پس از ترور رفيق حريري ، نخست وزير سابق در سال 2005 ، شاهد تحولات گسترده سياسي و نظامي بوده است. تحولاتي كه بيشتر ما را به ياد ديكتاتوري هاي خارجي بر دولت بيروت مي اندازد ، زيرا غربي ها نمي خواهند مقاومت و …

منبع: سايت اسپرت نيوز
حزب‌الله عامل بازدارنده‌اي براي وقوع جنگ داخلي در لبنان است/ تعجيل حريري در استعفا به‌دليل انفجار بيروت

حزب‌الله عامل بازدارنده‌اي براي وقوع جنگ داخلي در لبنان است/ تعجيل حريري در استعفا به‌دليل انفجار بيروت https://sports-news.ir/حزب‌الله-عامل-بازدارنده‌اي-براي-وقو/ اخبار ورزشي Sat, 13 Mar 2021 22:39:17 0000 عمومي https://sports-news.ir/حزب‌الله-عامل-بازدارنده‌اي-براي-وقو/

لبنان ، عروس خاورميانه ، در سالهاي اخير ، به ويژه پس از ترور رفيق حريري ، نخست وزير سابق در سال 2005 ، شاهد تحولات گسترده سياسي و نظامي بوده است. تحولاتي كه بيشتر ما را به ياد ديكتاتوري هاي خارجي بر دولت بيروت مي اندازد ، زيرا غربي ها نمي خواهند مقاومت و …

منبع: سايت اسپرت نيوز
حزب‌الله عامل بازدارنده‌اي براي وقوع جنگ داخلي در لبنان است/ تعجيل حريري در استعفا به‌دليل انفجار بيروت

لبنان ، عروس خاورميانه ، در سالهاي اخير ، به ويژه پس از ترور رفيق حريري ، نخست وزير سابق در سال 2005 ، شاهد تحولات گسترده سياسي و نظامي بوده است. تحولاتي كه بيشتر ما را به ياد ديكتاتوري هاي خارجي بر دولت بيروت مي اندازد ، زيرا غربي ها نمي خواهند مقاومت و حزب الله در لبنان جايي داشته باشد و بارها سعي كرده اند دولت هاي مختلف را وادار به مقابله با مقاومت با توطئه هاي مختلف از جمله جنگ و فشار كنند. . و مجازات ها

پس از تشديد جنگ داخلي در لبنان ، اين كشور شاهد انفجار مهيبي در بندر بيروت بود كه پيامدهاي اقتصادي و سياسي بسياري براي كشور گرفتار بحران داشت.

براي بررسي ابعاد مختلف تحولات سياسي لبنان با خليل حرب ، مدير مسئول روزنامه الصفير ما مكالمه اي را كه در زير نشان داده شده ترتيب داده ايم.

آنا: لطفاً يك تحليل مختصر از اوضاع سياسي لبنان طي يك دهه گذشته ارائه دهيد. چه تغييراتي در اين كشور مهم در منطقه رخ داده است؟

جنگ: دو واقعه مهم در تحولات لبنان در ده سال گذشته داراي اهميت بسياري بوده و بر تحولات فعلي كشور تأثير گذاشته است. اول ، ترور رفيق حريري ، نخست وزير سابق در سال 2005 ، و دوم ، براي نشان دادن ثبات لبنان و پيروزي بر تجاوزات اسرائيل در جنگ 2006. با اين حال ، و همانطور كه بسياري از وقايع و تحولات از آن زمان نشان داده است ، حزب الله كه وزارت كشور ، رفتارهاي آنها را در معادلات سياسي داخلي لبنان ناديده مي گيرد و آنها را ناديده مي گيرد.

بودجه پروژه ايجاد تفرقه در كشور براي دستيابي به يك هدف ، يعني تضعيف نقش حزب الله و متحدانش در تحولات سياسي لبنان.

ثبات حزب الله و مقاومت به موضوعي حياتي تبديل شده است ، زيرا لبنان به دليل دخالت هاي بيشمار غرب در امور داخلي خود و تأمين مالي يك پروژه چند بخشي در اين كشور با يك هدف تضعيف نقش حزب الله ، به طور فزاينده اي تكه تكه شده است. . و متحدان آن .. تحولات سياسي در لبنان. از اين منظر مي توان قدرت حزب الله را عامل بازدارنده اي براي بروز جنگ داخلي در كشور دانست.

آنا: آيا توافق بين طائف و جناح هاي سياسي به دليل تحولات سياسي در لبنان تغيير كرده است؟

جنگ: در سالها و ماههاي اخير فراخوانهاي زيادي براي اصلاح يا تفسير مجدد توافق نامه طائف متناسب با شرايط فعلي لبنان وجود داشته است ، اما اين درخواستها براي اصلاح توافق نامه طائف نگراني برخي از مسيحيان را ايجاد مي كند ، زيرا آنها ممكن است نقش خود را ببينند. تحولات سياسي و سهم قدرت آنها در دولت ، وزارتخانه ها ، و نهادهاي امنيتي و نظامي. بنابراين ، هيچ كس نمي تواند ابتكار عمل را براي تغيير توافق طائف در نظر بگيرد ، مگر اينكه رهبران جريان هاي اصلي مسيحي در لبنان متقاعد شوند كه همه چيز را تغيير دهند.

بيشتر بخوانيد:

نبيح بري: حزب الله هدف بمب گذاري بيروت بود ، نه عامل آن

بهترين كار اين است كه همه جناح هاي لبناني در كنفرانسي با هدف اصلاحات يا توافق نامه هاي جديد براي رفع نگراني هاي گروه هاي مربوطه تشكيل جلسه دهند ، و اين فقط و فقط براي همه است.

من هستم: تأثير حزب الله در حفظ وحدت ملي لبناني ها چيست؟

جنگ: حزب الله با جلوگيري از پيروزي اسرائيل در جنگ 2006 ، با آنها نوعي تعادل ترور ، جلوگيري از جدا شدن بخشي از سرزمينهاي لبنان ، جلوگيري از مداخله دشمن صهيونيستي در امور داخلي خود ، بر هم زدن ثبات آن و تسلط بر داخلي لبنان. .

با اين حساب ، حزب الله مي توانست از ورود لبنان به طور مستقيم به صحنه درگيري ها و تنش هاي داخلي جلوگيري كند ، اما با توجه به گستردگي احزاب و ايده هايي كه هر يك در ذهن دارند ، اين امكان وجود ندارد ، زيرا جريان هاي ديگر تهديدي براي اسرائيل هستند. آنها لبنان را نمي فهمند و محاسبات غلط آنها باعث مي شود كه باور كنند ورود حزب الله به خاطر منافع شخصي آنها و تغيير صحنه داخلي لبنان است. در اين صورت آنها با حزب الله روبرو خواهند شد تا بازي را به نفع لبنان تغيير دهند.

آنا: تاكنون برنامه هايي كه دولت آمريكا براي حذف حزب الله از صحنه سياسي لبنان اجرا كرده است ، آيا موفق بوده است؟

جنگ: در چند سال گذشته ، تلاش هاي زيادي از جانب واشنگتن براي تحت فشار قرار دادن حزب الله و دور نگه داشتن آن از صحنه سياسي لبنان صورت گرفته است. به عنوان مثال جنگ 2002 ، اوج تلاش هاي آمريكا بود ، حتي اگر اسرائيلي ها ظاهراً آنها را انجام داده باشند. تلاش هاي زيادي براي مهار مقاومت لبنان انجام شد ، از جمله صدها ميليون دلار كه صرف خدشه دار كردن چهره حزب الله و تأمين اعتبار چهره ها و جريان هاي مهاجم با هدف حمله و تضعيف پايگاه مقاومت مردمي شد ، فقط به اين دليل كه حزب الله بود سياسي ، پارلماني و آنجا. هيچ پرچمي در لبنان وجود ندارد.

علي رغم صرف صدها ميليون دلار براي خدشه دار كردن چهره حزب الله در لبنان ، همه توطئه هاي آمريكايي ناكام مانده و در واقع آنها نيز به آن اعتراف كرده اند.

بايد پذيرفت كه فرقه گرايي و فرقه گرايي در لبنان باعث تغيير نگرش ها و آسيب رساندن به چهره محبوب حزب الله و خدماتي كه به لبنان مي كند.

مقاومت لبنان سالهاست كه براي دفاع از حاكميت ملي لبنان ، بهبود شرايط مسلمانان و مسيحيان و رفع تهديدهاي تروريستي تلاش مي كند ، در حالي كه لبنان در سالهاي اخير با تهديداتي مانند اشغال ، حملات تروريستي و حملات رسانه اي با هدف مذهبي و فرقه اي روبرو بوده است. گروه ها. دعوا بودجه برخي از گروه هاي تروريستي يا توسط آمريكايي ها تأمين مي شد يا در بسياري از موارد توسط سرويس هاي اطلاعاتي عبري-عرب و غرب اداره مي شدند.

آنا: تأثير جنبش امل بر صحنه سياسي لبنان چيست و تحليل شما از اقدامات اخير جنبش چيست؟

جنگ: جنبش امل يكي از مهمترين جريانهاي مقاومت دشمن صهيونيستي بود و تعداد زيادي از جوانان جنبش امل به ويژه در دهه هشتاد براي مقاومت در برابر تجاوزات رژيم اشغالگر به شهادت رسيدند.

نبيح بري ، رئيس پارلمان لبنان ، در حال حاضر رهبر جنبش است و نقش مهمي در كنترل تعادل تحولات سياسي و تنظيم روابط بين جريان هاي مختلف سياسي و كار پارلمان لبنان دارد.

ما يك عدالت داريم

نبيح بري ، رئيس پارلمان لبنان

درك اين نكته نيز مهم است كه باري از حساسيت اوضاع سياسي داخلي و ميزان تهديدهاي خارجي عليه لبنان و مقاومت آگاه است و معمولاً به دنبال كاهش تنش در موضوعات مرتبط با حزب الله به ويژه در عرصه لبنان است.

آنا: ابعاد سياسي و اقتصادي بمب گذاري بيروت چيست و آيا علت اصلي آن مشخص شده است؟

جنگ: تاكنون هيچ تحقيق رسمي يا يافته هاي عمومي اعلام نشده است و همه چيز در آنجا ارزيابي غير رسمي است. البته يك سو susp ظن و فرضيه شديدي وجود دارد كه احتمال دارد اسرائيل در پشت بمباران بندر بيروت بوده و از فساد و ديوان سالاري دولت لبنان كه منجر به انباشت مقادير زيادي نيترات آمونياك در انبارهاي بندر شده است ، سوited استفاده كرده است. بيروت بدون اينكه اثري از خود برجاي بگذارد منافع خاص خود را دارد و در معرض خطر است.

بمب گذاري در بيروت در شكست دولت و تسريع در استعفاي آن مثر بود

بمباران بندر بيروت پيامدهاي سياسي و اقتصادي گسترده اي داشت ، زيرا معترضين با سر دادن شعارهاي ضد دولتي و اوضاع ناپايدار اجتماعي به خيابانها ريختند كه اين امر به ناكامي دولت كمك كرده و استعفا را تحت فشار قرار داد. لبناني ها در حال حاضر در خلا semi نيمه دولتي زندگي مي كنند. از يك سو ، دولت فعلي در حوزه دولت موقت به وظايف خود عمل مي كند و از سوي ديگر سعد حريري نخست وزير كه موظف به تشكيل دولت است ، علي رغم چندين مورد در تشكيل دولت جديد ناكام مانده است. ماه ها. .

با توجه به وضعيت لبنان ، يك شكاف بزرگ در همه زمينه هاي اداره و اداره وجود دارد. علاوه بر اين ، بمب گذاري در بيروت بي ثباتي اقتصاد را افزايش داد و ارزش لير در برابر دلار را به ميزان قابل توجهي كاهش داد.

آنا: در سال 1979 ، همزمان با پيروزي انقلاب اسلامي ، الصفير عنواني به زبان فارسي منتشر كرد كه بازتاب هاي بسياري داشت. اگر نكته اي در مورد اين عنوان وجود دارد ، لطفاً نظر دهيد.

جنگ: من در آن زمان براي سفير كار نمي كردم و سال ها بعد به گروه پيوستم. با اين حال ، عنوان موجود در آن مي تواند همچنان در همه چاپ هاي روزنامه ها و همچنين در كتاب ها و رسانه هاي اجتماعي ديده شود.

من فكر مي كنم اين عنوان به زبان فارسي كار ارزشمند و چشمگيري بود ، خصوصاً از آنجا كه آقاي طلال قبل از پيروزي انقلاب اسلامي و بازگشت پيروزمندانه امام خميني (ره) به تهران در پاريس با او گفت وگو كرد.

انتخاب چنين عنواني نشان مي دهد كه سردبير و تيم تحريريه سفير از اهميت پيروزي انقلاب اسلامي ايران و تأثير انقلاب بر تحولات منطقه اي و جهاني به خوبي آگاهي داشته اند. تحولاتي كه طي چهل سال گذشته پديد آمده است.

آنا: روزنامه نگاري و فضاي مجازي چه تاثيري بر سياست لبنان داشته است؟

جنگ: ديگر مخفي نيست كه رسانه هاي مجازي نقش عمده اي در تأثيرگذاري افكار عمومي در هر جامعه اي از جمله لبنان دارند ، اما مشكل اصلي اين است كه قابل كنترل نيست و نمي تواند تحت محدوديت هاي نظارتي باشد. البته در چنين فضايي ، دائماً نگران حسابهاي جعلي و حضور افرادي با هدف افشاي اطلاعات ، جاسوسي يا دستكاري افكار عمومي با هدف دامن زدن به اختلاف ، تحريك و فرقه گرايي است.

متأسفانه ، مانند بسياري از كشورها ، در لبنان ، تأثير رسانه هاي رسمي مانند تلويزيون ، خبرگزاري ها و مطبوعات به طرز چشمگيري كاهش يافته است و مردم ، به ويژه جوانان ، تمايل دارند اخبار و مطالب خود را از فضاي مجازي دنبال كنند. آنچه مهم است اين است كه اخبار رسانه هاي غيررسمي قابل اعتمادتر از اخبار رسانه هاي رسمي است. جوانان لبناني اخبار ، فيلم ها و پيام هاي مختلفي را كه در اينستاگرام ، توييتر و فيس بوك ارسال مي شود دريافت مي كنند و اگر محتواي ضد دولتي داشته باشند ، به طور طبيعي تحريك مي شوند كه به خيابان ها بريزند ، تجمع كنند و حتي در خيابان ها آشوب كنند.

گفته مي شود كه استفاده از چنين برنامه هايي ، مانند ساير برنامه هاي محبوب تلفن همراه ، در ميان لبناني ها گسترده است. شما سيل اخبار ، اطلاعات ، گزارش ها و تصاوير داريد كه مي تواند افكار عمومي را به هر سو سوق دهد و حتي منجر به گمراهي و تحريف واقعيت ها و فريب افكار عمومي شود.

من توصيه مي كنم جريان هاي وفادار به دولت و رژيم لبنان خطرات رسانه هاي مجازي را درك كنند و حضور بيشتر و م effectiveثرتري در اين فضا داشته باشند. عليرغم دشواري كنترل اين جو ، با توجه به حضور پررنگ نيروهاي سياسي و گروههاي ملي ، مي توان حركتهاي منفي جريانهاي مخالف داخلي و خارجي را خنثي و تأثير آنها را بر افكار عمومي كاهش داد.

انتهاي پيام / 4033 /

منبع: سايت اسپرت نيوز
حزب‌الله عامل بازدارنده‌اي براي وقوع جنگ داخلي در لبنان است/ تعجيل حريري در استعفا به‌دليل انفجار بيروت

هزینه های سفر به بیروت

۱- هزینه اقامت و هتل

هزینه‌ی یک شب اقامت در اتاقی اشتراکی حدود ۱۲ تا ۱۵ دلار می‌شود.

هزینه اقامت در هتل ۱ ستاره  :  ۱۸ تا ۵۰ دلار

هزینه اقامت در هتل ۲ستاره  :    ۶۲ تا ۱۲۹ دلار

هزینه اقامت در هتل ۳ ستاره  :  ۵۸ تا ۲۰۹ دلار

هزینه اقامت در هتل ۴ ستاره :   ۶۰ تا ۲۳۱ دلار

هزینه اقامت در هتل ۵ ستاره :   ۸۶ تا ۴۰۹ دلار

معروف ترین غذاهای بیروت

۱- بابا قانوش ( Baba Ghanoush)

این غذا کمی شبیه به حُمُص است و اگر طعم حمص را دوست دارید حتما عاشق این غذا هم می شوید. باباقانوش معمولا با نان پیتا و روغن زیتون خورده می شود و چون در ترکیباتش ارده استفاده شده طعمی مشابه حمص دارد. تفاوت عمده این دو غذا این است که باباقانوش به جای نخود از بادمجان تهیه می شود و گاهی برای تزئین روی آن دانه های انار می ریزند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.