كوه و دشت جاي سگ نيست!

به مجله خبري فناوري و كامپيوتر خوش آمديد.

كوه و دشت جاي سگ نيست!

۱۹ بازديد

. از آنها اغلب به عنوان “مدافعان حقوق حيوانات” ياد مي شود و در بيشتر موارد به شدت از “حق زندگي” سگها دفاع مي كنند. تناقض اين است كه دوستداران سگ اين واقعيت را پنهان مي كنند كه بسياري از غذاي حيوانات با محصولاتي تهيه مي شود كه در نتيجه ذبح ساير حيوانات حاصل مي …

كوه و دشت جاي سگ نيست! https://maanews.ir/كوه-و-دشت-جاي-سگ-نيست/ اخبار ما Mon, 15 Mar 2021 09:38:24 0000 عمومي https://maanews.ir/كوه-و-دشت-جاي-سگ-نيست/ . از آنها اغلب به عنوان “مدافعان حقوق حيوانات” ياد مي شود و در بيشتر موارد به شدت از “حق زندگي” سگها دفاع مي كنند. تناقض اين است كه دوستداران سگ اين واقعيت را پنهان مي كنند كه بسياري از غذاي حيوانات با محصولاتي تهيه مي شود كه در نتيجه ذبح ساير حيوانات حاصل مي …

. از آنها اغلب به عنوان “مدافعان حقوق حيوانات” ياد مي شود و در بيشتر موارد به شدت از “حق زندگي” سگها دفاع مي كنند. تناقض اين است كه دوستداران سگ اين واقعيت را پنهان مي كنند كه بسياري از غذاي حيوانات با محصولاتي تهيه مي شود كه در نتيجه ذبح ساير حيوانات حاصل مي شود. گوشت ، احشا و احشا انواع مختلف دام ، طيور و ماهي جز integ لاينفك رژيم غذايي سگ است. اخيراً ، اين مربوط به غذايي است كه مردم به سگ مي دهند و شامل چيزهايي نيست كه سگهاي رها شده شكار مي كنند. هر بوم شناس و كوهنورد جدي شاهد مواردي بوده كه سگ به حيوان يا تخم مرغ حمله كرده و باعث وحشت شديد طبيعت شده است.

سگهاي رها شده به معضل اصلي زيستگاه هاي طبيعي تبديل شده اند. در بسياري از كوههاي كشور ، كه آخرين پناهگاه حيوانات وحشي است ، نه تنها در دامنه كوهها ، بلكه در همه دامنه ها و حتي تا قله هاي قله ها ، سگهاي زيادي ديده مي شود كه حضور و آسيب آنها بيابان را تحت الشعاع خود قرار داده است. در سالهاي اخير ، گروههاي اجتماعي توانمندي تشكيل شده اند كه بطور مداوم و برنامه اي سگها را از مناطق مسكوني جمع مي كنند و آنها را به مناطق طبيعي رهاسازي مي كنند. اين گروه هاي غيررسمي كه به خوبي به هم متصل شده اند به طور منظم با اسكلت هاي گوشت و مرغ به سگ ها غذا مي دهند. كوهنوردان و ساير رهگذران نيز گاهي به افزايش جمعيت سگ كمك مي كنند. بنابراين ، در اين چند سال ، سگهايي كه در كوه و دشت باقي مانده بودند به طور محسوسي بزرگتر شدند و توليد مثل آنها كه اساساً بسيار زياد است ، حتي بيشتر هم شد. عقيم سازي سگ ها ، زيرا به مقدار كم انجام مي شود ، تاثيري در كاهش تعداد آنها ندارد و از طرف ديگر خطر گله سگ ها را افزايش مي دهد. توضيح دهيد كه به احتمال زياد سگهاي عقيم شده گله تشكيل مي دهند و اين گله ها با هر حيوان حتي پلنگ مخالفت مي كنند.

در تهران ، در بعضي از نقاط مانند گلابدره ، تلو و سرخه ، حصار تغذيه سگها به صورت سيستماتيك درآمده است و در شيرپالي ، كالكوچال و … حتي در قله توچال كم و بيش به نظر مي رسد. در نتيجه ، ظاهر طبيعي منطقه و راحتي كوهنوردان مختل مي شود. ظاهر طبيعي به هم مي خورد زيرا سگ ، اين حيوان پرورشي كه به هيچ وجه بخشي از طبيعت نيست ، به جمعيت ساير حيوانات و فرار و اضطراب آنها آسيب مي رساند. راحتي كوهنوردان با حضور سگها نيز بر هم مي خورد ، زيرا حواس پرتي انسان حواس شما را از عناصر طبيعت پرت مي كند و سگهايي كه عادت به گرفتن غذا از اين يا آن دارند ، خيلي نزديك مي شوند و به شكلي كسل كننده به مردم نزديك مي شوند.

اين واقعيت كه مدافعان سگ در مورد بي گناهي سگ ، فداكاري ، همراهي ، همراهي و سودمندي صحبت مي كنند ، تناقض اخلاقي ديگري ايجاد مي كند. همه اين صفات مربوط به خدماتي است كه سگ در ازاي دريافت وعده غذايي از استاد خود به او ارائه مي دهد. در واقع سگ سگ صاحب خود را دارد و كوچكترين معصوميت و معاشرت با ديگران ندارد و به ويژه با حيوانات ديگر بسيار خشن و بي رحمانه رفتار مي كند. اگرچه سودمندي سگها مانند كمك جستجو و نجات ، مراقبت از دام ، رديابي نابينايان و رديابي افراد تنها اما دليل بر اين نيست كه سگها را در كوه و دشت رها كنيم و به آنها غذا دهيم. سگهاي مفيد فقط بايد خودداري شده و تحت نظارت دقيق صاحب آنها قرار نگيرند ، توله سگها نبايد در طبيعت رها شوند و به گروه هاي اين حيوان نبايد اجازه داده شود كه در شرايط سخت طبيعي به رشد جمعيت سگها كمك كنند. شكل. بگذاريد بگوييم توليد ، توليد مثل و فروش سگ در بيشتر مجموعه هاي مربوط به اين تجارت به طرز بيرحمانه اي انجام مي شود و شخصي كه واقعاً حيوان دوست است ، غيراخلاقي تلقي مي شود.

به نظر مي رسد دو گروه اجتماعي در كمك به سگها نقش دارند: يك گروه كساني هستند كه هنوز تفاوت اساسي بين سگ و وحشي را درك نكرده اند و حيوان را بخشي از محيط طبيعي مي دانند و گروه ديگر يك چهره است (و در بسياري از موارد صورت) .سگ و فقط يك سگ. مي توانيد با گروه اول صحبت كنيد و به آنها يادآوري كنيد كه سگها بخشي از “جانوران” يا گروه حيوانات نيستند و به دليل پرخاشگري با حيوانات ديگر خصومت ندارند. گروه دوم بايد با موارد قانوني برخورد كنند كه در آن شهرداري ها و شهرداري ها بايد بخاطر مسئوليت خود در حفظ سلامت مسكن و شهروندان اقدام كنند و سازمان حفاظت محيط زيست نيز وظايف خود را به دليل وظيفه خود براي حفظ معيشت كشور انجام دهد. اولين اقدامات در اين زمينه مي تواند ممنوعيت تغذيه سگهاي متروك و جمع آوري اين حيوان از محيط طبيعي باشد.

* بازيگر محيط زيست

47232

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.