سفرهاي خاموش به شهرهاي قرمز

به مجله خبري فناوري و كامپيوتر خوش آمديد.

سفرهاي خاموش به شهرهاي قرمز

۱۵ بازديد

روزانه 130 هزار مسافر با اتوبوس به شهرهاي آن كشور و حتي به استان هاي قرمز و نارنجي سفر مي كنند. سفرهاي آرام حتي به استانهاي قرمز و نارنجي از هفته گذشته آغاز شد. به گزارش اخبار ما ، اين روزنامه همشهري وي نوشت: “تب 1400 سفر در گرماي كرونا آغاز شد ؛ با اعلام …

سفرهاي خاموش به شهرهاي قرمز https://maanews.ir/سفرهاي-خاموش-به-شهرهاي-قرمز/ اخبار ما Sun, 14 Mar 2021 09:37:23 0000 عمومي https://maanews.ir/سفرهاي-خاموش-به-شهرهاي-قرمز/ روزانه 130 هزار مسافر با اتوبوس به شهرهاي آن كشور و حتي به استان هاي قرمز و نارنجي سفر مي كنند. سفرهاي آرام حتي به استانهاي قرمز و نارنجي از هفته گذشته آغاز شد. به گزارش اخبار ما ، اين روزنامه همشهري وي نوشت: “تب 1400 سفر در گرماي كرونا آغاز شد ؛ با اعلام …

روزانه 130 هزار مسافر با اتوبوس به شهرهاي آن كشور و حتي به استان هاي قرمز و نارنجي سفر مي كنند. سفرهاي آرام حتي به استانهاي قرمز و نارنجي از هفته گذشته آغاز شد.

به گزارش اخبار ما ، اين روزنامه همشهري وي نوشت: “تب 1400 سفر در گرماي كرونا آغاز شد ؛ با اعلام رسمي ستاد ملي عليه كرونا و رئيس جمهور ، سفر تا نوروز به شهرهاي نارنجي قرمز ممنوع شد و سفر به آبي زرد شهرها آزاد شد.

در هفته هاي اخير ، تنها وزارت بهداشت است كه صريحاً به مردم توصيه كرده است “از فكر سفر در نوروز خلاص شويد ؛ زيرا عواقب آن وارد مرحله چهارم تاج در كشور و بيش از توان پزشكي است. كاركنان “

روزنامه همشهري پيش از اين گزارش داده بود كه طرح رنگي اعلام شده توسط ستاد ملي تاجگذاري تاج در روزهاي قبل از نوروز به عنوان مبنايي براي سفرهاي نوروزي مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در آخرين طرح رنگي در سال 1999 سفر و سفر به شهرهاي زرد ممنوع خواهد بود. شهرها ، و آبي آزاد مي شود. اين رنگ البته هر هفته به روز مي شود ، بنابراين اگر ساير شهرهاي زرد و آبي قرمز و نارنجي شوند ، سفر به آنها نيز ممنوع است.

هشدارهاي وزير بهداشت اما قبل از تصميم ستاد ملي ضد تاج تاخير در جهت هدايت ستاد به سمت ممنوعيت مطلق سفر و اعلاميه تصميم ستاد ملي عليه وليعهد براي افتتاح مسير نوروزي پيش رو ، ناكام ماند. موج چهارم ايران. كرونا ، سعيد نمكي ، وزير بهداشت ، اين بار از مردم التماس كرد كه “حتي اگر همه شهرهاي ايران براي سفر باز باشد ، حضرت عباسي نبايد سفر كند.”

وضعيت عجيب پايانه هاي مسافربري

خبرنگاران همشهري صبح ديروز در پايانه هاي مسافربري تهران اعلام كردند كه تقاضا براي بليط هاي سفر نوروزي بسيار زياد است و پروتكل ها دنبال نمي شوند. حضور روزنامه نگار همشهري در صحنه در پايانه هاي مسافربري نشان مي دهد كه تب مسافران نوروزي در آن پايانه ها داغ است و تعاوني هاي مسافربري پروتكل هاي مسافرتي را نقض مي كنند.

به گفته خبرنگاران همشهري از پايانه هاي مسافربري ، خريد سيستم بليط اتوبوس بصورت آنلاين شامل مسافت اجتماعي و صندلي است اما در حقيقت اتوبوس هاي مسافربري با ظرفيت كامل حتي مسافران را به دالان هاي اتومبيل منتقل مي كنند و مسافران را به شهرهاي مقصد مي رسانند.

دور زدن پروتكل هاي بهداشتي در پايانه هاي مسافربري در شرايطي صورت مي گيرد كه رعايت دقيق پروتكل هاي مسافر بهداشتي به عهده ستاد ملي كرونا و همچنين مقر خدمات مسافر است. با اين حال ، اگر به ترمينال مسافربري غربي در ميدان آزادي تهران نگاهي بيندازيد ، به وضوح مي بينيد كه سيل مسافران جاده اي متقاضي سفر با اتوبوس بين شهري و همچنين دور زدن پروتكل هاي بهداشتي در رژيم مسافران است.

اگرچه اتوبوس هاي بين شهري از پروتكل هاي بهداشتي در ترمينال هاي مسافربري پيروي مي كنند و با نيمي از ظرفيت كار مي كنند ، پس از ترك ترمينال حركت مي كنند. خبرنگاران همشهري حتي شاهد مسافري بودند كه به كردستان مي رفت و در يك پايانه مسافربري در غرب تهران براي بليط پر از التماس درخواست مي كرد و فروشنده بليط به او گفت: “راهرو اتوبوس نيز پر از مسافر و مكاني براي سوار شدن مسافران است.” هيچ چيز جديدي وجود ندارد. “

مسافراني كه وارد شهرهاي سرخ مي شوند

البته برخي گزارش ها به آغاز سفرهاي آرام نوروز قبل از 25 اسفند و اعمال محدوديت هاي ترافيكي نوروز اشاره دارد و همشهري در تماس با برخي از استان هايي كه قبل از اين سفر ممنوع بودند ، دريافت كه حجم ورود و خروج از اين استانها نيز افزايش يافت.

روزنامه همشهري آماري از ورود و خروج در دو استان نارنجي و شلوغ شمال كشور دارد كه بر اساس آن مشخص شد در دو هفته گذشته تعداد ورود به استانهاي گيلان و گلستان نسبتاً افزايش يافته است.

طبق آماري كه دفتر مديريت اطلاعات راه گيلان در اختيار همشهري قرار داده است ، 2 هفته قبل 104 هزار و 522 دستگاه خودرو در روزهاي چهارشنبه ، پنجشنبه و جمعه وارد استان گيلان شده است كه براي هر وسيله نقليه با 313 هزار و 566 مسافر 3 مسافر محاسبه شده است. در همين حال ، در آخر هفته گذشته ، اين آمار با 4.3 درصد افزايش به 109،015 خودروي ورودي به استان گيلان با 327،045 مسافر وارد استان نارنجي رسيده است. اين آمار به اين معني است كه سفرهاي نوروزي بي سر و صدا ، يك هفته قبل از شروع رسمي آن سفرها ، شروع مي شود.

آمار خروجي از استان گيلان خود حاكي از افزايش خروجي از اين استان نارنجي است. در 3 روز گذشته 2 هفته پيش ، 96،067 وسيله نقليه گيلان را ترك كردند كه آخر هفته گذشته به 99941 وسيله نقليه رسيد. اين آمار نشان مي دهد كه سفر آرام از مقاصد گردشگري نيز آغاز شده است.

در استان گلستان ، دو هفته پيش تعداد ورود به اين استان نارنجي افزايش يافته و در آخر هفته دو هفته پيش 67،314 وسيله نقليه با 201،942 مسافر ورودي به اين استان سفر كرده اند. آخر هفته گذشته 3 روز ، اما اين آمار به 65310 ماشين ورودي با 195930 مسافر ورودي رسيده است.

روزانه 130 هزار مسافر در پايانه هاي مسافربري

داريوش باقر جوان ، مدير كل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان ملي حمل و نقل جاده اي و جاده اي ، به همشهري اطلاع داد كه سيستم حمل و نقل جاده اي كشور به طور متوسط ​​روزانه 130،000 مسافر را جابجا مي كند.

بر اساس اين اعلاميه ، از امروز تا پايان مارس 1999 ، 780،000 مسافر از پايانه هاي مسافربري به مقصد مختلف در كشور سفر مي كنند و در اين شرايط ، اگر پروتكل هاي بهداشتي ناديده گرفته شوند يا كاربرد آنها كاهش يابد ، نگراني در مورد افزايش شيوع كرونا بيماري هاي قلبي بدون دليل نخواهد بود. كشورها از آوريل 1400 تاكنون

با اين حال ، داريوش باقرجوان به همشهري مي گويد: سيستم حمل و نقل جاده اي نوروز امسال هيچ برنامه رزرو بليط اتوبوس ندارد و اين اقدام براي كنترل بيماري عروق كرونا قلب انجام شده است.

وي البته مردم را ترغيب كرد تا از سفرهاي غيرضروري در كشور با استفاده از سيستم حمل و نقل جاده اي به ويژه سفرهاي نوروزي خودداري كنند: “سيستم حمل و نقل جاده اي در كشور خدمات خود را نه براي سفر به نوروز ، بلكه براي مسافران ضروري سفر ضروري فراهم مي كند. با نيمي از ظرفيت سيستم حمل و نقل جاده اي و حتي يك سوم. “
به گفته مديركل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان ايالتي براي بزرگراه ها و حمل و نقل جاده اي ، به طور متوسط ​​روزانه 10 هزار سرويس اتوبوس با نرخ اشغال 13 مسافر در كشور حركت مي كنند كه مي تواند به 17 مسافر برسد. وي گفت: سفر با اتوبوس در كشور 50 درصد كمتر از ظرفيت حمل و نقل جاده اي است و در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته ، سفر با اتوبوس با كاهش 40 درصدي تعداد مسافران همراه است.

داريوش باقرجوان اعلام كرد: در حال حاضر روزانه 130 هزار مسافر با اتوبوس مسافربري جابجا مي شوند و سيستم حمل و نقل جاده اي در كشور ايجاب مي كند كه مردم قصد سفر از طريق نوروز را نداشته باشند ، زيرا ظرفيت مسافر محدود است و خدمات محدود به سفرهاي اساسي است.

مديركل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي در پاسخ به اين سوال همشهري كه آيا پروتكل هاي بهداشتي در پايانه هاي مسافربري در كشور به ويژه در تهران دور زده شده و اتوبوس هاي بين شهري مسافران را از ترمينال ها خارج كرده و از آنها فراتر مي برند؟ وي گفت: “من اين استدلال را رد نمي كنم”. اين ترتيب صحيحي است كه البته بايد جدي گرفته شود. چون نمي توانيد با سلامتي مردم شوخي كنيد.

به گفته وي ، حتي اگر تقاضا براي سفرهاي نوروزي براي حمل و نقل جاده اي كشور افزايش يابد ، بر خلاف سفرهاي نوروزي سال هاي گذشته كه براي تأمين تقاضاي سفر ناوگان حمل و نقل را بايد افزايش مي داديم ، امسال ظرفيت ناوگان حمل و نقل و ارائه خدمات براي سفرهاي تفريحي اضافه نخواهد شد “و زيارت مستثني است.”

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.