مي‌شد محترمانه‌تر من بازنشسته از صداوسيما كنار بروم !

به مجله خبري فناوري و كامپيوتر خوش آمديد.

مي‌شد محترمانه‌تر من بازنشسته از صداوسيما كنار بروم !

۲۰ بازديد

به گفته بورني؛ محمدرضا حياتي ، گوينده پيشكسوت ، كه پس از اخراج از تلويزيون مدتي در فضاي مجازي فعاليت مي كند ، در مورد حضور خود و همچنين فعاليت هاي اخير اينترنت صحبت كرد. در ابتداي اين گفتگوي آنلاين با داريوش فرضيايي (عموپورنگ) ، حياتي در معرفي خود گفت: “همه شناسنامه من را مي …

مي‌شد محترمانه‌تر من بازنشسته از صداوسيما كنار بروم ! https://maanews.ir/مي‌شد-محترمانه‌تر-من-بازنشسته-از-صدا/ اخبار ما Sat, 13 Feb 2021 21:56:13 0000 فرهنگي https://maanews.ir/مي‌شد-محترمانه‌تر-من-بازنشسته-از-صدا/ به گفته بورني؛ محمدرضا حياتي ، گوينده پيشكسوت ، كه پس از اخراج از تلويزيون مدتي در فضاي مجازي فعاليت مي كند ، در مورد حضور خود و همچنين فعاليت هاي اخير اينترنت صحبت كرد. در ابتداي اين گفتگوي آنلاين با داريوش فرضيايي (عموپورنگ) ، حياتي در معرفي خود گفت: “همه شناسنامه من را مي …

به گفته بورني؛ محمدرضا حياتي ، گوينده پيشكسوت ، كه پس از اخراج از تلويزيون مدتي در فضاي مجازي فعاليت مي كند ، در مورد حضور خود و همچنين فعاليت هاي اخير اينترنت صحبت كرد.

در ابتداي اين گفتگوي آنلاين با داريوش فرضيايي (عموپورنگ) ، حياتي در معرفي خود گفت: “همه شناسنامه من را مي دانند.” من در آبادان به دنيا آمدم و تحصيل كردم. من تا زمان جنگ آنجا بودم. بعد از جنگ مجبور شديم به تهران بياييم. من كارم را از راديو شروع كردم. من از علاقه به اخبار وارد اين حوزه شدم زيرا بهتر با روحيه من مطابقت داشت.

وي در پاسخ به اين سوال كه دوست داريد كدام خبر را بخوانيد و كدام يك را نخوانيد؟ وي گفت ، “من فكر مي كنم همه اخبار مهم پس از انقلاب را خوانده ام و خبري نيست كه من در ابتدا منتشر نكردم.” من همه اخبار مهم را از 60 به بعد خواندم. خبري كه در تاريخ كشورمان مهم و تأثيرگذار بود.

دليل عدم حضور وي در تلويزيون و شايعات مربوط به مهاجرت توسط اين سخنران پيشكسوت توضيح داده شد: “شايعات در فضاي مجازي در حال انتشار بود كه من از ايران خارج شده ام.” من بيش از يك سال است كه به داخل ايران سفر نمي كنم و در كشور عزيزمان ايران و تهران هستم. هم اكنون در فضاي مجازي مشغول به كار هستم.

وي درباره حضور خود در فضاي مجازي افزود: به دليل علاقه اي كه به اخبار دارم همچنان در تلاش هستم تا در عرض چند دقيقه اخبار مهم كشور و جهان را براي مخاطبانم بخوانم. من خودم اخبار را انتخاب و ويرايش مي كنم و جواناني هستند كه كارهاي فني خود را انجام مي دهند.

حياتي تاكيد كرد: من هميشه به اخبار علاقه مند هستم. اين حرفه اي است كه نه تنها به عنوان شغل بلكه به عنوان يك هنر نيز به من علاقه مند بوده و همچنان مورد علاقه من است. طبيعتاً كساني كه اين حرفه را انجام مي دهند آن را دوست دارند و من هم كارهاي فرهنگي و هنري را دوست داشتم و هم مي خواستم در اين حرفه كار كنم. حالا كه چند ماهي است ديگر رفته ام ، هنوز آن را دوست دارم.

در پاسخ به اين س hypال فرضي ، چرا او هميشه جدي است و كمتر مي خندد؟ وي خطاب به وي گفت: “كار او معمولاً بر شخصيت انسان تأثير مي گذارد.” شما در كودكي كار مي كنيد و روحيه شما شاد است. مسلماً خلق و خوي فرد نيز در انتخاب شغل تأثيرگذار است. ما سالهاست كه روي اخبار كار مي كنيم و اخبار يك موضوع جدي است و شخصيت من را نيز تحت تأثير قرار داده است. شايد اگر من مثل شما برنامه شادي داشتم ، هم مي گفتم و هم مي خنديدم ، مثل شما مي خنديدم.

مجري سابق تلويزيون با بيان اينكه در سالهاي فعاليت خود كوچكترين حاشيه اي نداشته و از همه اين مسائل دور بوده است ، در اين زمينه اظهار داشت: در گذشته حتي در فضاي مجازي فعاليتي نداشتم. قبل از ورود من ، چندين صفحه از طرف من وجود داشت كه اصلاً متعلق به من نبود.

حياتي به ياد مي آورد كه وقتي اتفاقي براي يك فرد تلويزيوني بيفتد ، شايعات داغ مي شوند: “حتي وقتي فضاي اينترنت وجود نداشت ، اين سفر دهه هفتاد بود و من به مكه نگاه مي كردم.” من يك ماه در حج بودم و يك ماه مو نداشتم ، بنابراين به تلويزيون نيامدم. در همان زمان ، آنها شايعاتي مي ساختند كه بسيار عجيب بود. آنها گفتند كه من به زندان رفتم و دستگير شدم. دو ماه بعد ، وقتي برگشتم چون موهايم كوتاه بود ، گفتند ديدي او در زندان است و موهايش هنوز كوتاه است!

وي در پاسخ به سوالي درباره استراتژي آينده گفت: “براي يك هنرمند و شخصي كه در رسانه ها است و مردم او را مي شناسند و فكر مي كنند او يكي از اعضاي خانواده آنها است ، مهمترين نكته اين است كه صادقانه باشيم.” ريا نكن. يك هنرمند بايد با مخاطب خود صادق باشد و خود را مردي كوچك بداند. انشا Godالله ما قسمت كوچكي از مردم هستيم كه به گونه اي كار مي كنيم كه مردم ما را بشناسند. خداوند به ما وسيله اي داده است تا از طريق صدا با مردم ارتباط برقرار كنيم. هنرمند و فرد در رسانه بايد با هموطنان خود صادق باشد و در مقابل آنها ديده نشود. فكر نكنيد اگر معروف است ، بايد او را برتر از مردم بدانيد. اگر كاري انجام داده ام ، از طريق افراد انجام داده ام. انشاالله افراد ديگر در زمينه صوتي و تصويري نيز همين گونه باشند. به قول معروف ، افراد مشهور ، البته ، من اين كلمه را دوست ندارم زيرا در واقع آنها افراد مشهور هستند ، و ما نوكر آنها هستيم.

انتقادي به اين سوال كه كرم كتاب چقدر بزرگ است؟ وي گفت: من بيشتر به شعر و عرفان و تا حدي به تاريخ علاقه دارم. در زمينه شعر و عرفان ، من به مولانا و عطار علاقه مندم ، شعرها و تاريخ آنها را مي خوانم كه مردم را از گذشته آگاه مي كند و مي تواند چراغ راه آينده باشد.

سخنران گفت: “من بسيار علاقه مند به برنامه هاي كودكان هستم و فكر مي كنم برنامه هاي كودكان فقط براي كودكان نيست.” حتي وقتي براي اولين بار وارد راديو و تلويزيون شدم ، دوست داشتم شخصيت كارتوني باشم. مدتي است كه مشغول فيلمبرداري هستم ، اما اين كار بسيار سخت و زمان بر است. متأسفانه ، طي اين سالها بسياري از دوبلورهاي معروف خود را از دست داده ايم. از جمله چنگيز خان كه يكي از صداهاي هميشگي كشور بود.

وي همچنين با بيان اينكه فلسفه زندگي چيزي جز انسانيت و عشق نيست ، اظهار داشت: در زندگي هرگز چيز خاصي براي خودم نمي خواستم ، براي خانواده ، دوستان و ملت ايران آرزوي خير خواهي كردم. اين وضعيتي است كه خداوند به ما عطا كرده است و ما با كمك مردم خود به اينجا آمده ايم. اگر من فردي در رسانه ها شدم ، به خاطر لطف خدا بود و سپس به خاطر مردم. چندي پيش مصاحبه اي براي برنامه “چهل قطعه” داشتم كه هنوز پخش نشده است. در آن برنامه گفتم كه با اجازه مردم به رسانه ملي آمدم و تا زماني كه مردم اجازه دهند در خدمت آنها هستم. ما خدمتگزار مردم هستيم ، زيرا رسانه ها با سرمايه ملي اداره مي شوند و اگر آنها اجازه دهند و آنها را دوست داشته باشند ، براي مردم كار مي كنيم.

اين پيشكسوت با اشاره به تعدد رسانه ها در عصر حاضر و در دسترس بودن فضاي كار ، گفت: در رسانه ها بسياري از مردم سخت كار مي كنند ، مردم ما را جلوي صحنه مي بينند اما انرژي زيادي با پشتكار كار مي كند و هيچ كس نمي بيند آنها كنار مي روند و هيچ كس آنها را نمي شناسد. “اينها مي توانند تأثيرگذارتر از چهره هاي هنري باشند. من انتظار نداشتم كه او هنگام بازنشستگي با من برخورد خاصي داشته باشد ، اما مطمئناً فردي كه به رسانه علاقه مند است اگر استعفا دهد بايد كمي احترام بگذارد. اين روزها رسانه ها بسيار گسترده شده اند و فضاي رسانه اي محدود به رسانه ملي نيست. زماني فقط راديو و تلويزيون بود. در دهه 1960 ، همه چشم ها و گوشه ها به دو شبكه تلويزيوني و يك شبكه راديويي معطوف بود. شبكه اول و دوم و شبكه راديويي ايران. البته دامنه چنين رسانه هايي در آن زمان بسيار بيشتر بود. اكنون به دليل گستردگي رسانه ها ، كار با رسانه ها مشكل شده است و تماشاي برنامه ها بايد جذاب باشد.

اين راوي درباره چگونگي فضاي مجازي توضيح داد: به من گفتند وقتي راديو را ترك مي كني براي سرگرمي هايت جا دارم. البته ، دوستانم اين كار را بهتر انجام مي دهند ، و من زياد وارد كار نمي شوم.

حياتي همچنين با اشاره به حضور در برخي از آگهي هاي بازرگاني اظهار داشت: من مجبور نبودم برخي تبليغات را بپذيرم و در مكاني بودم كه بايد از نظر شهرت كاري موارد را مشاهده كنم. از اين پس سعي مي كنم با درايت بيشتري اين كار را انجام دهم و با شركت هاي معتبري كه خدمات ارائه مي دهند و به توليدكنندگان و كارآفرينان خدمت مي كنند همكاري كنم.

وي درباره ثروت و منافع دنيوي گفت: “پول خوب است ، اما اگر من تنها باشم ، برايم خيلي مهم نيست.” شما مي دانيد كه حقوق بازنشستگي در راديو كم است و ممكن است گفتن مقدار آن شرم آور باشد. ما بايد براي خانواده كار كنيم و سعي كنيم زندگي آنها را بسازيم. من هرگز به دنيا علاقه نداشته ام ، البته از نيازمندي متنفرم و فكر مي كنم فقط به خدا احتياج دارم. تا زماني كه كسي زندگي آبرومندانه اي داشته باشد ، خانه و ماشين داشته باشد و به شخص ديگري احتياج نداشته باشد و اگر بيمار شود مي تواند به تنهايي از عهده اداره امور برآيد.

وي خطاب به مردم گفت: براي شما ملت بزرگ ايران آرزوي سلامتي ، سعادت ، اقتصادي پويا ، جواني موفق ، اشتغال ، توليد ، زندگي مرفه و هر آنچه براي ايران عزيزمان زيبا و پسنديده است. من دوست دارم ما به همان مواردي برسيم كه در قلب ملت ايران است. اميدوارم كه بتوانيم كشوري شايسته مردم ايران ، نام بزرگ ايران و تاريخ چندين هزار ساله ايران را بسازيم و در سلامتي و خوشبختي باشيم.

در پايان گفتگو با داريوش فرضيايي ، حياتي نيز با بغض اظهار داشت: اكنون مشكلات اقتصادي زيادي وجود دارد. جوانان ما بيكار هستند ، شما سعي مي كنيد آنها را با هنر خود شاد كنيد و آنها را بخندانيد ، اما متأسفانه تا زماني كه جوانان بيكار نباشند و دست به دست هم ندهند و نتوانند تشكيل خانواده دهند ، هيچ شانسي ندارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.