مفاد طرح صيانت از حقوق كاربران فضاي مجازي ناقض اصل آزادي بيان و مغاير با اصول قانون اساسي

۱۰ بازديد

متفكران حقوق سياسي به طور مداوم مستند اصول و قواعد حاكم بر علم حقوق ، اين اصل و قاعده روشن و آشكار مبني بر اينكه نوشتن و تدوين قانون موضوعي تخصصي است و برخلاف تصويب و تصويب قانون است ، بيان مي كنند. تمرين نمايندگان محترم با اميد به اينكه روزي سرانجام شاهد تحقق و …

مفاد طرح صيانت از حقوق كاربران فضاي مجازي ناقض اصل آزادي بيان و مغاير با اصول قانون اساسي https://maanews.ir/مفاد-طرح-صيانت-از-حقوق-كاربران-فضاي-مجا/ Mon, 18 Oct 2021 14:34:33 0000 عمومي https://maanews.ir/مفاد-طرح-صيانت-از-حقوق-كاربران-فضاي-مجا/ متفكران حقوق سياسي به طور مداوم مستند اصول و قواعد حاكم بر علم حقوق ، اين اصل و قاعده روشن و آشكار مبني بر اينكه نوشتن و تدوين قانون موضوعي تخصصي است و برخلاف تصويب و تصويب قانون است ، بيان مي كنند. تمرين نمايندگان محترم با اميد به اينكه روزي سرانجام شاهد تحقق و …

متفكران حقوق سياسي به طور مداوم مستند اصول و قواعد حاكم بر علم حقوق ، اين اصل و قاعده روشن و آشكار مبني بر اينكه نوشتن و تدوين قانون موضوعي تخصصي است و برخلاف تصويب و تصويب قانون است ، بيان مي كنند. تمرين نمايندگان محترم با اميد به اينكه روزي سرانجام شاهد تحقق و بكارگيري چنين قانوني باشيم. سياست ، اقتصاد و ساير علوم مرتبط با محدوده قاعده مورد بحث ، دلايلي را كه بايد چنين قانوني وضع و تصويب شود ، بررسي و شناسايي مي كنند ، سپس متخصصان در زمينه هنر قانونگذاري براي تأليف و ايجاد عبارت قيام مي كنند.

صرف نظر از لزوم احترام به اين قاعده در توضيح و تعريف هر قاعده الزام آور ، آنچه مجلس بايد در تصويب قانون رعايت كند حفظ ارزش هاي انساني و احترام به كرامت انساني است كه مهمترين و اصلي ترين شرط تحقق اين امر است. توجه به آزادي انسان به ويژه آزادي بيان به عنوان حق ذاتي انسان ها است ، زيرا پس از قدرت عقل ، قدرت گفتار و حق بيان آن جنبه هاي اصلي تمايز انسان از ساير موجودات است. تحميل اين شرط با استقبال جامعه و نظام حاكم مواجه شد مشروعيت مردم فرا گرفتن.

مشروعيت مردم مهمترين ويژگي حقوق است.

براي پذيرش يك قاعده ، يك ملت در يك رژيم سياسي ابتدا بايد ضرورت به كارگيري آن قاعده را درك كند ، ثانياً يك توجيه منطقي براي پذيرش اين شرط بايد تعريف شود و دولت بايد امتيازات فرض شده آن قاعده را به ملت بدهد.

علت جنبه آزادي هميشه يك سال است. در شناسايي وي ، آزادي از آنچه و چرا فرض اصلي تشخيص ستون ها و ويژگي هاي اين نهاد است. پيش از آنكه جوامع غربي مسئله آزادي را در قالب آزادي سياسي و اجتماعي تعريف كنند. در جهان اسلام ، مانند ساير اديان ، مسأله جبرگرايي و اراده آزاد به عنوان تضاد بين اراده خدا و اراده انسان و رابطه اين دو در رابطه با مسئله خوب و بد مورد بحث قرار گرفت.طبق اين نظريه ، با توجه به اصطلاحاتي مانند آزادي ، حقوق بشر و حقوق شهروندي و غيره ، نمي توان به تعريف منطقي دست يافت ، زيرا ماهيت تعريف مستلزم تعهد به محدوديت ها و محدوديت هايي است كه براي افراد جامع است و موانعي كه نبايد خود به هيچ محدود نمي شوندبا اين حال ، در دنياي حقوق و سياست ، براي توضيح قوانين و الزامات ناشي از انتقال قدرت به انسان ، لازم است كه هر عبارت و موسسه محدوده آن نهاد را شناسايي و تحليل كرده و در نهايت تعريفي ارائه دهد. تعاريف منطقي و عمدتاً شامل معرفي نمونه ها مي شود. بنابراين ، آنچه در اسناد بين المللي و قوانين داخلي آزادي بيان ناميده مي شود ، ارائه نمونه اي است كه به مرور زمان ، با توجه به نيازهاي اجتماعي / سياسي ، شامل آزادي بيان مي شود.

در عصر امروز ، كه به عنوان عصر ارتباطات و دهكده جهاني تعريف شده است ، قالب و تعريف سنتي رسانه ها از يك حلقه باريك روزنامه ها و نشريات شامل هر راهي است كه نياز به پل ارتباطي بين گويندگان و مخاطبان دارد. اگر زماني نويسنده اي مقاله اي در روزنامه مي نوشت و نظر او و نظر مخاطبان نسبت به او شنيده مي شد ، امروز اين روش متفاوت شده است و خبري از آن حلقه باريك نيست.فضاي مجازي يا فضاي مجازي به عنوان اصلي ترين و شايد تأثيرگذارترين رسانه در حال حاضر با طيف گسترده اي از مخاطبان به ساده ترين و ساده ترين روش ممكن براي انتقال افكار و نظرات افراد به مخاطباين افراد كه به عنوان استفاده كنندگان از فضاي مجازي شناخته مي شوند ، بر اساس همان اصل آزادي عمل مي كنند و حق دارند نظرات و نظرات خود را بيان كنند ، اما حدود اين آزادي به عنوان يك قانون به عنوان يك قانون تعيين شده است.شايد چالش اصلي اينجا باشد كه آيا رعايت قوانين و مقررات لازم در بيان نظر مترادف با حفاظت از حقوق افراد است؟ يا آيا حمايت از حقوق شهروندان مي تواند منوط به وضع شرايطي مغاير با ماهيت حقوق باشد؟واما

حمايت از مصرف كننده به چه معناست؟ براي پاسخ به اين س beforeال ، لازم است قبل از هر تحليل به تعريف مفهوم حقوق (مجموع حقوق) ، كه ساده ترين آنها مجموع امتيازاتي است كه هر انساني فقط به دليل انسان بودن از آن برخوردار است ، اشاره شود. آنقدر مهم است كه در منابع قضايي و حقوقي احاديث و اقوال متعددي در مورد حرمت حفظ آن و وظيفه حاكم در حمايت از حقوق ملت مي بينيم تا آنجا كه گفته ها و احكام دادگاه از آيات قرآني گرفته شده است. مجازاتها و واكنشها به افترا به حقوق بشر. آنها در منابع مربوط فقه شيعه و سني به عنوان يك حق در دو شكل قانون به معناي كلي مانند مالكيت و قضاوت و يك قانون به معناي خاص مانند قانون تعريف شده اند. ولايت و ولايت. آنها معتقدند مجازات براي اعدام واجب است.

در رژيم سياسي يك كشور ، كه بر اساس قوانين و قواعد مبتني بر قوانين اسلامي است ، بايد ريشه هر حق و تكليفي را در اصول ديني جستجو كرد. او آن را نشانه كرامت انساني و كرامت انساني مي داند ، تقليد كوركورانه بدون استدلال را زشت و دور از كرامت انساني مي داند. بنابراين بر اساس چنين استدلالي است كه خداوند به پيامبران دستور مي دهد با استدلال و دليل روشن مردم را به توحيد دعوت كنند. دعوت به مناظره و مناظره به بهترين و م effectiveثرترين روشها (آيه 46 سوره عنكبوت) يكي ديگر از نشانه هاي دعوت عقل اسلامي است. آنها مي توانند فكر كنند و بهترين كلمات و راه حل ها را انتخاب كنند ، و خداوند به چنين بندگان بشارت بهشت ​​را داده است (سوره زمره 18). علاوه بر آزادي انديشه و انديشه ، آزادي عقيده نيز در اسلام تأييد شده است.آزادي انتخاب هدف نهايي ، زيرا طبق آيات قرآني هيچ اجبار يا تكليفي در دين وجود ندارد. من نمي خواهم بميرم)

با توجه به آيات قرآن به عنوان قوي ترين دليل براي اثبات وجود چيزي در قوانين اسلامي ، مي توان نتيجه گرفت كه در نظام پارساي اسلامي اصل آزادي به عنوان اساسي ترين حق بشر پذيرفته شده است و اصل 24 قانون اساسي ، و همچنين ساير اعلاميه هاي جهاني حقوق بشر ، به حكم ماده 19 در بحث آزادي بيان. به اين معنا ، اين اسناد به تنهايي براي محكوم كردن هرگونه اقدام و محدوديت در حقوق ملت و مغاير با قوانين اسلامي كافي است. با عنوان حقوق ملت ، به حقوق اوليه بشر اشاره دارد. مواد 23 تا 27 قانون اساسي ممكن است بعنوان عالي ترين قواعد تعريف شده در زمينه آزادي بيان و بيان مربوط به كليت طرح مذكور معرفي شوند. با توجه به اينكه بر اساس اولين اصل و مقدمه قانون اساسي ، نظام سياسي جمهوري اسلامي است.

جامعه شناسان سياسي به همراه رسانه ها معتقدند كه عملكرد آن ابزار مهمي براي دموكراسي و نظام جمهوري است. رسانه ها ، يا به معناي سنتي خود ، كه شامل مطبوعات و روزنامه ها مي شود ، يا به معناي عام و مدرن آن ، كه مربوط به هر قسمت از مقاله است ، در تحقق آرمان هاي نظام جمهوري نقش اساسي دارند. كه در عصر حاضر ، به دليل عنوان عصر ارتباطات ، لازم است قانوني تحت عنوان معرفي شود اصل انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات در نظام سياسي ايران منجر به تصويب قانوني با همين عنوان در سال 1988 شد.

با گسترش فضاي مجازي و تنوع روش هاي انتشار محتوا و دسترسي به اطلاعات ، قانونگذار در قالب قانون جرايم سايبري الزامات و ضمانت هاي رعايت مقررات اين حوزه را در تاريخ 03.03.88 به تصويب رساند. در راستاي اعمال حقوقي است كه قانون اساسي به عنوان اساسي ترين حقوق ملت تعريف كرده است و دولت جمهوري اسلامي ايران به طور كلي مطابق اصل 3 قانون اساسي موظف است آن را تضمين و اجرا كند. نمي تواند برخلاف اصول بديهي و اساسي نظام جمهوري ، كه واضح ترين آنها احترام به حقوق و آزادي هاي افراد است ، به عنوان بهانه اي مورد استفاده قرار مي گيرد.

در جهان امروز ، مهمترين حقوق و آزاديهاي فردي تعريف شده در حقوق داخلي كشورها ، به ويژه كشورهاي مشمول نظام جمهوري ، تحت چهار عنوان كلي مشخص مي شوند:

آزادي هاي مرتبط با اقدامات فرديموارد (مواردي مانند: ايجاد امنيت ، خدشه ناپذيري مكاتبات و مكالمات متقابل …)آزادي عقيده ، آزادي اقتصادي و اجتماعي} به عنوان شكلي از ساير حقوق بشر ، هميشه يك چالش و خواسته شهروندان و فعالان سياسي اجتماعي بوده است. مطلوب است كه همان آزادي ها اعمال محدوديت ها را توجيه كند ، موارد ذكر شده در طرح حفاظت چنين نيازي ندارند و مغاير با قوانين حقوقي-قضايي است.

موارد متعددي از نقض برخي از اصول حقوقي در طرح مذكور از جمله حقوق فردي-اجتماعي-سياسي و حتي بين المللي وجود دارد.

يكي از قوانين اساسي مقررات پيش بيني نحوه اعمال اين قوانين است. تصويب و تصويب قانوني كه مي تواند همزمان با تأييد محل شك و ترديد اعمال شود ، بي فايده است و پيامبران خارجي را ملزم به كسب مجوز براي سازماندهي و نظارت براي قرن ها مي كند كه اصل قانوني بودن جرم و مجازات از حديث نشأت مي گيرد. حذف پيامبر اكرم (ص) پذيرفته شده در دادرسي عادلانه و جرم انگاري رفتار و مجازات شهروندان ، كه مغاير با اين اصول در فصل ششم برنامه است رفتار و مجازات جنايي به يك هيئت سه نفره اختصاص داده مي شود و يك قاضي توسط رئيس دادگستري و دو كارشناس فضاي مجازي !!

مواد 25 و 22 قانون اساسي دخالت در حقوق افراد و بازرسي و بررسي مكاتبات و مكالمات و غيره را ممنوع كرده است. چهره ها. نقض اين اصول به وضوح در حقوق كيفري مجازات شده است. جالب است كه تعاريف يا مشخصات نهادهاي ذيصلاح وجود ندارد. جالب است كه چنين وظيفه اي براي پيام رسان هاي خارجي نيز تعريف شده است!

ماده 3 اين طرح نماينده اعضاي هيئت سازماندهي و نظارت با هدف اعمال حاكميت جمهوري اسلامي ايران است. يازده مقام مسئول ، فارغ از تخصص و سوادشان ، از اعضاي عالي ترين طرح هستند. فقط مسئوليت مديريتي-سازماني عضو مورد نظر در نظر گرفته مي شود ، بنابراين اگر پزشك ماهر عضو كميسيون فرهنگي مجلس باشد ، مي تواند عضو آن كميته باشد. عضويت در كميته اي كه بايد بر اساس ماده 4 كنترل فضاي مجازي را كنترل كند ، نظارت بر كار رسانه ها ، اعلام جرايم و ارجاع به دادگاه هاي صالح ، حفاظت از محتواي محلي و غيره. از جمله وظايف هيئت نظارت است كه به نظر مي رسد براي دستيابي به اين موارد نياز به حداقل تخصص در حقوق ، جامعه شناسي ، ارتباطات و غيره دارد.

يك وكيل

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.