نسخه 5G گوگل پيكسل ۴ در نمايشگاه سخت‌افزاري رويت نشد

به مجله خبري فناوري و كامپيوتر خوش آمديد.

نسخه 5G گوگل پيكسل ۴ در نمايشگاه سخت‌افزاري رويت نشد

۱۳۳ بازديد

كمپاني گوگل در اين نسل از گوشي‌هاي خود بسياري از ويژگي‌هاي سخت ‌افزاري را لحاظ كرده است اما قابليت اتصال شبكه ‌ي 5G از مواردي است كه در اين سري مشاهده نمي‌شود. روز سه‌شنبه طي رويداد برگزار شده در شهر نيويورك، اين كمپاني از نسل جديد گوشي‌هاي خود با نام گوگل پيكسل ۴ و پيكسل ۴ ايكس‌ال رونمايي به عمل ‌آورد. اين سري از گوشي‌هاي جديد كمپاني گوگل داراي قابليت‌هايي نظير face unlock، ژست‌هاي حركتي بروز شده و ماژول‌هاي دوربين ارتقا يافته مي‌باشند اما گوگل نسخه‌ي5G  اين گوشي‌هاي هوشمند را معرفي نكرد و حتي حرفي از آن‌ها به ميان نيامد.

به طور كلي، شبكه‌ي اتصال 5G به عنوان پنجمين نسل از شبكه‌ي اتصال اينترنت همراه محسوب مي‌شود كه قرار است سرعتي ۱۰ الي ۱۰۰ برابر بيشتر از اينترنت همراهي 4G LTE داشته باشد. به عنوان مثال، سرعت بالاي اينترنت 5G به شما اين امكان را خواهد داد كه يك فصل كامل از سريال worth of Stranger Things را در مدت زمان كوتاهي دانلود نماييد. اگر خبرها و شايعات منتشر شده در مورد گوگل پيكسل ۴ را مطالعه كرده باشيد، قطعا مي‌دانيد كه طي هفته‌‌هاي متمادي به بهره‌ مندي از شبكه‌ي اينترنت 5G در اين نسل از پيكسل‌ها اشاره شده بود ولي اكنون خبري از اين ويژگي نبود.

اين واقعيت زماني مشخص شد كه طي رويداد برگزار شده، اپراتورهايي نظير AT&T، Verizon، Sprint و T-Mobile دائما از شبكه‌ي اينترنت 5G صحبت مي‌كردند و سعي داشتند تا براي بازديدكنندگان كليتي از نسل جديد ديتاهاي همراهي ارائه دهند. اكنون بزرگترين توليدكنندگان گوشي‌هاي هوشمند نيز به دنبال ارائه‌ي اينترنت با استفاده از اين شبكه‌ي پرسرعت هستند. تا به امروز كمپاني‌هاي سامسونگ، موتورولا، ال‌جي و كمپاني چيني وان‌پلاس نيز از گوشي‌هاي 5G خود رونمايي به عمل آورده‌اند. بر اساس آمار منتشر شده از سوي سامسونگ، تا به امروز حدود ۲ ميليون گوشي‌ 5G اين كمپاني در بازار كشورهاي مختلف به فروش رفته است.

از طرفي ديگر، با اين حال كه كمپاني‌هايي نظير سامسونگ، ال‌جي و وان‌پلاس از نسل اينترنت 5G پشتيباني كرده و دستگاه‌هايي بر پايه‌ي اين سرويس طراحي نموده‌اند اما كمپاني اپل در آيفون ۱۱ و يا ۱۱ پرو از اين ويژگي استفاده نكرده است! همين امر نيز سبب شده است كه كمپاني‌هاي اپل و گوگل تنها توليدكنندگان بزرگي باشند كه از قابليت انتقال داده‌ي 5G براي گوشي‌هاي ۲۰۱۹ خود استفاده نكرده‌اند.

آيا وجود شبكه‌ي اينترنت 5G اهميت دارد؟ 

بدون شك شبكه‌ي اينترنت 5G در آينده‌اي نزديك به يك استاندارد جديد در سرعت انتقال داده تبديل خواهد شد. بر اساس پيش‌بيني كمپاني كوآلكام، تمامي گوشي‌هاي هوشمند نسخه‌ي پريميوم تا سال آينده از شبكه‌ي اينترنت 5G پشتيباني خواهند كرد. اما اكنون سوال اينجاست كه امسال چطور؟

اكنون انتظار مي‌رود كه حجم بازاريابي شبكه‌ي اينترنت  5Gطي ماه‌هاي آينده، شدت بگيرد اما واقعيت اين است كه قطعا مدتي طول مي‌كشد تا مصرف‌كنندگان بتوانند از اينترنت 5G بهره ببرند. بر اساس آزمايش‌هاي محققان، شبكه‌هاي اينترنت  5Gدر سراسر جهان مورد بررسي قرار گرفت اما حتي شهرهايي كه از مدت‌ها قبل خدمات اينترنت 5G در آن‌ها برقرار شده بود، سرعت بسيار پاييني داشتند و كيفيت آن‌ها تعريفي نداشت. بنابراين، علاقه‌ مندان گوشي‌هاي پيكسل ۴ گوگل اگر از اين قابليت نيز برخوردار نباشند، چيز زيادي را از دست نداده‌اند زيرا هم‌اكنون به صورت سراسري و عمومي در جهان قابل دسترس نيست و قطعا زمان زيادي طول مي‌كشد تا اين قابليت فراهم گردد.

با اين تفاسير، هم‌اكنون كمپاني‌هاي گوگل و اپل با ضرر بزرگي روبرو نيستند و قطعا زماني كه اين دسته از داده‌هاي تلفن همراه در سراسر جهان ارائه شد، گوگل و اپل نيز فناوري آن‌ را در گوشي‌هاي خود پياده‌سازي خواهند كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.